måndag, november 26, 2001

Olycklig kärlek.

Fick idag svar från min kära mor angående min önskelista inför julen. Hon tyckte att den var suverän och att jag kunde förvänta mig att få många vantar. Ja, vantar kan man väl inte få för många av, eller?

Värre är det väl med gamla flickvänner? Jag åt lunch med Jabiru i onsdags. Hon bad mig ta med en hårborste eftersom hon sovit över i stan och vaknat upp med knullfrisyr. Hon var förbaskat trevlig och alldeles för djävla snygg. Det behövdes ingen borste där inte. Vi pratade om ditt och datt och som vanligt var hon tvungen att nämna nått om någon kille hon träffar för tillfället. Som vanligt berättade hon också att det nog inte skulle bli något med killen ifråga eftersom det var lite strul både här och där. Jag tror att jag har förstått hur hon funkar nu. Hon vill göra mig svartsjuk men samtidigt lämna en dörr öppen. Hon verkar dock inte känna mig så bra som hon tror. Det här med att göra någon svartsjuk i syfte att få vederbörande tillbaka funkar inte på mig. Dels så blir jag i princip aldrig svartsjuk och dels vill jag inte ha någon som strular med någon annan.

Jag blev i alla fall bjuden på hennes nyårsfest och hon hoppades att jag skulle vara redo då, varpå en väldigt talande och obekväm tystnad inföll. Vad hon menade med redo var alltså redo att ta henne tillbaka. Jag har dock för mycket stolthet och för mycket feghet i mig för att våga ta steget med henne igen. Herregud, hon har dumpat mig två gånger tidigare, varför skulle det bli annorlunda nu? Den enda som dumpat mig fler gånger är porrdrottningen men henne tog jag aldrig på allvar eftersom det brukade gå över på någon timme. I Jabirus fall så går det någon månad innan hon ångrar sig och sånt är lite jobbigare. Vi skildes åt med en lång kram och jag kunde inte undvika att bli alldeles varm i hjärtat. Så varm att jag var tvungen att ge henne en puss på kinden. FAN!

Jag sms:ade skönheten för första gången på en månad i fredags. Jobbrelaterat naturligtvis. Hon är sjuk och har varit hemma en vecka. Det slutade med att hon ringde upp, att jag kopierade ett papper, tog en snabbdusch på jobbet och åkte hem till henne. Jag köpte en påse Vicks Blå på vägen och min första tanke när jag såg henne var att hon var vansinnigt fräsch för att vara sjuk. Vi pratade lite och hon fick pappret och Vicksen. Vi skildes åt med en kort kram och jag insåg att jag är olyckligt kär. FAN!

Inga kommentarer: