onsdag, juli 27, 2011

Har du köpt biljett till guldmatchen?

Vilken guldmatch frågar någon? Vafan, jinxa inte det här nu säger någon annan. Alla vet vi att vi gnagare får hybris så fort vi vinner en match och vinner vi 6 raka så får vi naturligtvis guldhybris. Säsongens sista match är mot Helsingborg borta den 23 oktober. Helsingborg leder serien och matchen kan bli helt avgöranden för vem som vinner SM-guldet.

2009 så köpte jag mina biljetter till nygamla Ullevi i augusti. Jag såg det som en billig försäkring. Andra tyckte man kunde vänta och se. I oktober kunde man läsa inlägg efter inlägg på Gnagarforum där gråtfärdiga gnagare sökte efter biljetter med ljus och lykta. Tusentals gnagare fick inte biljett till matchen och när jag var på väg in på arenan så blev jag erbjuden 6000 kronor av en svartnasare för min biljett. Han sålde sedan sina biljetter för 8000 kronor.

Nu är samma sak på väg att hända igen. Matchen mot Helsingborg kommer garanterat att bli utsåld. Frågan är bara hur länge du vågar vänta? Idag är "AIK"-sektionerna N2(stå), N3(stå), 30(sitt), 31(sitt) och 21(sitt) slutsålda. Vill du ha ståplatsbiljett rekommenderar jag dig att snarast köpa en plåt på sektion N1. Det är den sista sektionen på kortsidan med biljetter kvar och hela kortsidan kommer bli full med gnagare. Priset är 100 kronor eller endast 50 om du är student, 17 eller yngre. En väldigt billig försäkring alltså.

Är du sittplatsgnagare som jag så köper du biljett på sektion 20 för 180 kronor. Där har jag själv köpt till mig och frugan. Just nu fanns det drygt 40 biljetter kvar där. Sektion 32 har 3 spridda biljetter kvar, sektion 33 har en enda biljett, sektion 22 är mer än halvfull. När dessa också är fulla så kommer du få sitta långt ifrån andra gnagare.

Skulle AIK vinna mot Elfsborg på söndag så garanterar jag dig att du inte kommer hinna hem ifrån matchen innan biljetterna mot Helsingborg är slutsålda.

Skulle AIK vara borta frågan guldet i sista omgången så kan det ändå bli en trevlig bortamatch och en fin avtackning av laget. Skulle Helsingborg vara klara för ett guldfirande så finns det garanterat någon helsingborgare som vill köpa din biljett.

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Tack för påminnelsen, biljett införskaffad :)

Isidor sa...

Och nu verkar det som Helsingborg har stoppat nätförsäljningen.