fredag, mars 04, 2011

Intro-tävlingen

Hittills har tre bidrag inkommit till Intro-tävlingen. Alla har hållit hög klass och då vinnaren kommer att få se sitt bidrag i början i någon av mina filmer så kan det mycket väl bli så att alla kommer nå dit. Det finns ingen tidsgräns på tävlingen så det är inte för sent att komma med ett bidrag.

Den första vinnaren är redan utsedd. gooner775 gjorde nedan intro och klippet fick introducera min senaste film från AIK-FC Flora. Jag gillade musikvalet och den ganska lugna redigeringen.



Det andra bidraget kommer från JLdaman. Den börjar stämningsfullt och övergår i ett segerjubel. Om jag ska lämna lite kritik så är det nog a fonten på AIK i HD kunde ha jobbats lite mer på. Kanske hade en kantlinje fått den att stå ut lite mer. Nu ser det lite blekt ut.

Sedan är jag inte speciellt förtjust i mitt nick på YouTube, pestivajk. Inte lätt för någon att veta. Mitt nick på Gnagarforum, Isidor, var givetvis upptaget när jag skulle skaffa en användare på YouTube. När Isidor är upptaget brukar jag välja Vajk och när även det var upptaget så blev pestivajk en nödlösning. Hade jag vetat att mina filmer skulle bli så populära så hade jag nog funderat ett varv till innan jag valde användarnamn. Isidor TV, Vajk Production eller helt enkelt AIK i HD hade varit bättre namn än pestivajk.



Det tredje av de bidrag som kommit in är från Barcaisthebest19951. Han har tidigare gjort ett av mina favoritintron och jag använde mig själv av hans ljud och klippteknik när jag gjorde mitt eget introförslag. Detta är Barcaisthebest19951 andra intro till AIK i HD. Introt är förmodligen det mest genomarbetade och mycket energi har lagts på ljudeffekter och att få bilderna att passa in med dessa. Kanske har det i min smak blivit lite väl mycket av just effekterna.

Inga kommentarer: