söndag, februari 20, 2011

AIK Media Ishockey

Jag får då och då ta emot en del förfrågningar om jag inte borde filma mer hockey, men ni har väl inte missat att AIK Media på hockeysidan lägger upp en del riktiga kvalitetsfilmer. Proffsigt fotat och redigerat och dessutom i HD. Lägger upp två exempel som är riktigt sevärda.



Dessa båda filmer förtjänar mångdubbelt fler tittare. Båda är redigerade av Bosse Ekman, den sista nedan även fotad av honom. Om Bosse mot förmodan skulle läsa detta, så se då till att ge Lukas på fotbollssidan en internkurs. Lukas gör det bra efter sina förutsättningar, men en liten intern vidareutbildning skulle inte skada.



Om alla klipp från AIK Media höll liknande kvalitet som dessa så tror jag de till och med skulle kunna börja ta betalt. Jag kan tänka mig att det nog kan finnas upp emot 1000 personer som skulle kunna tänka sig betala ca 50 kronor i månaden för att se ungefär 1-3 klipp i veckan med den här kvaliten. Sponsorer borde också vara villiga att stoppa in mer pengar, speciellt med lite "produktplacering" och sponsorloggor i filmerna. Lägg till det någon kort reklamsnutt i början av klippen och AIK Media borde kunna gå med en bra mycket större vinst än vad de påstås göra idag.

Det hänger dock på att det är gjort med kvalitet. Om det är amatörmässigt gjort så får man bara färre och färre tittare tills det återstår några inbitna fanatiker som tittar på allt bara för att det handlar om AIK. Jag tillhör själv dom, men vi kommer inte att generera några stora pengar.

Inga kommentarer: