onsdag, maj 26, 2010

C Sports


Om någon hade köpt C Sports websändning av matchen Öster-AIK genom att klicka på den lilla C Sports-länken nere till höger, så hade 20 procent av priset gått till AIK i HD. Nu var det ingen som gjorde det förutom jag själv och därmed är månadens reklamintäkter nu upp i 17 kronor och 80 öre.

Nu var det nog tur att jag inte gjorde någon reklam för att köpa denna web-sändning. Det var nämligen bland de bedrövligaste produktioner jag någonsin skådat. Någon på Gnagarforum trodde kameramannen stod på läktaren med en mobilkamera. Det kan inte ha varit långt i från sanningen då jag själv får bättre kvalitet med en pocketkamera för 2500 kronor.

Om du var en av dem som köpte matchen från C Sports så uppmanar jag dig att skriva till webtvtech@canalplus.se och klaga. Det gjorde jag och fick följande standardsvar.

"Vi ber om ursäkt över de problem som uppstod med matchen Öster - AIK.
Vi håller för närvarande på att kolla upp varför detta hände, samt förebygga att det händer igen.

Som kompensation för detta så erbjuder vi er en värdekod till nästa omgång, eller superettan match ifall ni håller på Öster.
Återkom med vilken liga ni önskar värdekoden."

Det låter ju väldigt förtroendeingivande att man ska förebygga att detta inte händer igen. Ska man anställa utbildad personal? Skicka kameramannen på rehab? Köpa in en ny mobilkamera?

Inga kommentarer: