måndag, oktober 24, 2005

AIK värvar Kenny Pavey


AIK värvar Kenny Pavey från Ljungskile. Måste säga att jag gillar värvningen av Kenny. Inte för att jag har en aning om han kommer att lyckas, men spontant är det ju precis den här typen av värvningar AIK ska och måste göra. Enligt ganska samstämmiga uppgifter så har Kenny varit en av Ljungskiles bästa spelare, om inte den bäste. Ljungskile var 2 poäng från att få kvala till Allsvenskan och spelade bra i båda matcherna mot Gnaget. Att värva en av de bästa spelarna från ett av de bättre lagen i Superettan låter klockrent i mina öron.

Att värva mätta allsvenska namn (Arvhage, kapten i Elfsborg), är inte alltid bättre. Är ganska övertygad om att de bästa spelarna i Superettan är bättre värvningar än en mycket stor del av de Allsvenska spelarna. Viktigare än allsvensk rutin är inställning och hjärta. Ljungskile är förmodligen inte ett mycket sämre lag än Assyriska, men jag tror ingen skulle klaga om AIK värvade Assyriskas bästa spelare (Batan).Själv har jag bara svaga minnen av Kenny, men jag har för mig att jag tyckte han var bra.

Inga kommentarer: