fredag, november 09, 2001

Den första snön.

Har läst lite dagböcker och dagens tema har uppenbarligen varit den första snön. Glada små bloggare har dansat runt i snöfallet, gjort vackra snöänglar och gulliga snögubbar. Jag tänkte väl också i de banorna när jag såg allt det vita på morgonen, men det är ett ganska stort steg från att ha tanken till att sätta den i verket.

Känner mig lite sorgsen just nu och det beror nog till viss del på att jag har varit på lokal under kvällen. Blir bara dyster av att gå ut nu förtiden. Är trött på det sexuella spelet, röken, ljudet, alkoholen och de av alkohol berusade människorna.

Kvällen var en liten avslutning på en kurs jag varit på de senaste två veckorna. Två kollegor från Åland hade också gått kursen och dessa fick göra en mindre angenäm bekantskap med de svenska dörrvakterna. De blev nämligen inte insläppta på det vedervärdiga haket som heter Karlsson & Co. Reell orsak - utseende, officiellt skäl - berusning. Männen ifråga hade druckit tre öl, men var långhåriga och skäggiga. Jag försökte vänligt förklara för den hjärndöda stoppklossen vilka vi var och deras högst måttliga berusningsgrad. Men han var stöpt i modellen jag-har-gjort-min-bedömning-och-då-kan-jag-inte-erkänna-att-den-var-fel-formen. Vi med välansat snutragg, men med dubbelt så många öl innanför västen var dock välkomna in. Har aldrig gillat den där vakten. Han släppte inte in mig en gång när jag hade vad han kallade fritidsskor och kvällens episod gör mig inte mindre långsint.

Inga kommentarer: